Voor wie

RAL92 is er voor bedrijven en organisaties die toe zijn aan vernieuwing of net starten.

Die op zoek zijn naar een onderscheidende visuele identiteit, een unieke uitstraling. Omdat ze die nu nog niet hebben, of omdat de oude stijl niet meer past. Bedrijven en organisaties, kortom, die de ambitie hebben om hun klanten en medewerkers een treffende en smaakvolle totaalbeleving te bieden.

Dat is heus niet alleen weggelegd voor een corporate, scholengemeenschap of restaurantketen. Juist niet, zelfs. Wij verzorgen maatwerk dat aansluit bij de omvang en de wensen van je organisatie.

3 x O

3 x O: Opvallen, onderscheiden, onthouden worden

Het maakt niet uit of je een winkel of een restaurant bent, een bedrijf of scholengemeenschap, een product of dienst. Je wilt dat je doelgroep weet en niet vergeet dat je er bent, zodat ze voor jou kiezen in plaats van een ander. Opvallen, je onderscheiden en onthouden worden. Dat is wat je wilt. Om dat te bereiken, heb je twee dingen nodig. En het tweede wordt meestal vergeten.

1

1 x O

Opvallen

Het eerste dat je nodig hebt, is een opvallend, onderscheidend en memorabel merk. Daarvoor gaan we met jou op zoek naar de kern van je bedrijf of organisatie: wie ben je, waar sta je voor, wat maakt jou uniek? Met ieder antwoord worden de lijntjes van jouw merkidentiteit een beetje scherper.

Wanneer het merk helder is, vertalen we het naar een visuele identiteit: jouw huisstijl. We leggen logo, lettertype, kleurgebruik en alle andere huisstijlelementen vast in een handboek. Dit zorgt dat al je uitingen – van website tot folder en van Instagrampost tot beurswand – één samenhangend geheel vormen.

2

2 x O

Onderscheiden

Het tweede dat je nodig hebt, is eenheid. Zonder eenheid verwatert je visuele identiteit. Je valt dan weg tussen je concurrenten en bent moeilijker te onthouden, waardoor je doelgroep eerder voor een ander kiest dan voor jou.

Dat alle uitingen één samenhangend geheel moeten vormen, dat wordt vaak vergeten. Maar niet door ons. We gaan zelfs nog een stap verder: we vertalen jouw merkidentiteit naar het interieur van je kantoor, winkel of restaurant. Van de verf tot de vloerbedekking en van de bureaus, tafels en stoelen tot de servicebalie en de plafonnières.

3

3 x O

Onthouden worden

Onze interieurontwerpen brengen de kern van jouw organisatie tot uitdrukking, zodat alles één geheel vormt. En dat maakt je niet alleen aantrekkelijker voor klanten, maar ook voor potentiële medewerkers.   

Met één complete en krachtige totaalbeleving laten we zien waar jouw organisatie voor staat. Zodat iedereen weet, en niemand vergeet, dat je er bent.

Zo vroeg mogelijk

Een bedrijfsstylist kun je het best in een zo vroeg mogelijk stadium inschakelen, wanneer er nog geen
logo of website is en ook het interieur nog niet vastligt. Hiermee voorkom je dat er verschillende stijlen
en uitstralingen door elkaar heen gaan lopen. Met één samenhangende en herkenbare stijl kunnen
klanten je beter onderscheiden van concurrenten.

Al stappen gezet in je profilering?

Heeft jouw organisatie al een logo en huisstijl, of alleen een logo? In dat geval werken we met wat er al is. Dus als je al een logo hebt, ontwikkelen we dat tot een volledige huisstijl en creëren we een bijpassend interieurontwerp. Beschik je al over een net handboek met daarin alle huisstijlelementen, dan vertalen we dat naar een interieur dat er perfect op aansluit. Andersom kan natuurlijk ook. Ben je tevreden over je interieur, dan maken we op basis daarvan een passend ontwerp voor je logo, website en andere huisstijlelementen.

Contact

Ook interesse in een samenhangende en krachtige totaalbeleving voor jouw bedrijf of organisatie?

Dan nemen we een frisse duik in jouw merkidentiteit en laten we je vrijblijvend zien hoe merk, huisstijl en interieur elkaar kunnen versterken.